logistyka w sklepie internetowym
Biznes

Koszty logistyczne w e-commerce a Fulfillment

Koszt obsługi zamówienia internetowego odgrywa tu kluczową rolę. Im jest niższy, tym większe zyski osiąga przedsiębiorstwo w ramach realizacji zamówienia złożonego przez sklep internetowy.

Sprawdź także nasz artykuł blogowy: Pierwszy sklep internetowy – 5 pomysłów na nowy biznes w e-commerce.

Cenniki usług w modelu Fulfillmentu są personalizowane indywidualnie pod potrzeby przedsiębiorstwa w e-commerce. Aby poznać całkowite koszty outsourcingu usług logistycznych w ramach modelu Fulfillment, trzeba wziąć pod uwagę:

  • liczbę zamówień zrealizowanych w skali miesiąca,
  • wolumen zamówienia,
  • rodzaj sprzedawanego i magazynowanego asortymentu,
  • wartość towaru,
  • dodatkowe ustalenia pomiędzy stronami współpracy.

Popularna forma rozliczenia Fulfillmentu to P4P, czyli Pay For Performance. W tym przypadku ostateczne koszty są ustalane na podstawie realnie prowadzonych działań. To gwarantuje pełną elastyczność kosztów, a także stanowi dość uczciwy system rozliczeń pomiędzy partnerami biznesowymi.

Fulfillment dla e-commerce – jakie opłaty są wymagane?

Korzystając z modelu współpracy Fulfillment trzeba liczyć się z kilkoma opłatami, które zbiorczo generują pewne miesięczne koszty dla przedsiębiorstwa. Do najistotniejszych elementów, za które naliczane są opłaty, zaliczamy:

  • przechowywanie towaru w magazynie,
  • opcjonalne usługi do wyboru,
  • wysyłka towaru,
  • obsługa zwrotów,
  • wysyłka towarów w ramach działania magazynu FBA, np. w przypadku Amazona.

Fulfillment to metoda działania dedykowana firmom, które działają w sprzedaży internetowej, a logistyka stanowi spory problem organizacyjny. Jeśli nie chcesz inwestować we własną powierzchnię magazynową i zatrudniać pracowników, koniecznie pomyśl o możliwości wykorzystania modelu Fulfillment. To naprawdę dobry sposób, aby działać sprawnie i skutecznie, szczególnie jako mały przedsiębiorca rozpoczynający swoją drogę w e-commerce.

W ramach Fulfillmentu można realnie poprawić poziom zadowolenia potencjalnych klientów, szybciej realizować zamówienia online, a także osiągać większe zyski przy mniejszych nakładach finansowych na optymalizację procesów logistycznych. Jeśli interesuje Cię logistyka dla e-commerce, koniecznie sprawdź ofertę OEX Fulfilio.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *